Fotografia w biznesie

Fotografia biznesowa Wrocław

Fotografia w biznesie, zdjęcie, to dzisiaj jedno z najsilniejszych narzędzi promocyjnych w biznesie. Dotyczy to zarówno fotografii produktowej jak i usługowej, ale także fotografii wizerunkowej. Dziś w dobie Internetu i social mediów sprzedają nagłówki i zdjęcia, nikt nie rozczytuje się w złożonej specyfikacji produktowej (bo od tego ma opinie i gwiazdki gogolowskie, i już wie czy dobre czy nie). Podobnie jest usługami.

Jeśli masz mechanikę samochodową to w większości klienci, którzy odwiedzą Cię po raz pierwszy, przyjadą do Ciebie tylko dlatego, że po kliknięciu w wizytówkę Google lub twoją stronę internetową zobaczą profesjonalną obsługę, profesjonalny sprzęt, a to wszystko będzie widoczne dzięki profesjonalnej sesji zdjęciowej twojej firmy. I z pewnością jako mechanik samochodowy nigdy nie przypuszczałeś, że kiedykolwiek to zdjęcia biznesowe mają wpływ na zwiększenie twojego miesięcznego zysku oraz na pozyskiwanie nowych klientów. Podobne jest salonami urody, gabinetami fizjoterapeutycznymi, czy restauracjami i hotelami. Nie da się ukryć, że duże firmy, korporacje, hotele czy restauracje na swoich stronach umieszczają zawsze profesjonalnie wykonane portfolio usług i systematycznie je aktualizują. Te firmy w pełni korzystają z wiedzy, że to obraz, zdjęcie, sprzedaje, a człowiek kupuje oczami już przez komputerem lub telefonem.

Zdjęcia reklamowe dron

Fotografia w biznesie i zdjęcia reklamowe

Kolejnym niebywale istotnym miejscem gdzie ma zastosowanie fotografia w biznesie jest produkcja. Fotografia produktowa to zdecydowanie największa część tematu fotografii reklamowej, zapewne dlatego, że przeznaczeniem jest sprzedaż. I absolutnie każdy przedsiębiorca wykonujący dany produkt dba o to by został on w jak najlepszy sposób ukazany klientowi za pomocą właśnie fotografii produktowej. Często w swojej pracy spotykam małych przedsiębiorców zastawiających się dlaczego nie idzie im tak dobrze jak konkurencji i to w zdecydowanej większości są usługodawcy. To małe hoteliki, fryzjerzy, mechanicy, salony urody, restauracje. Oczywiście najważniejsza jest jakość wykonywanych usług bo za tym idą rekomendacje od klientów, ale niejednokrotnie jakość jest na najwyższym poziomie ale niestety brak profesjonalnej prezentacji firmy w Internecie: na stronach internetowych, social mediach czy wizytówce Google powoduje, że klient korzysta z usług konkurencji.

Fotografią w biznesową zajmuje się od przeszło 10 lat i na przestrzeni tego czasu widzę jak zmieniła się wartość a co za tym idzie znaczenie, moc fotografii w biznesie. Dzisiaj poza jakością oczywiście to obraz sprzedaje, ukazuje produkt, jakość miejsca, jego atmosferę czy ludzi, z którymi ma się przyjemność współpracować. Tym mocnym krokiem weszliśmy w fotografię wizerunkową, biznesową.

Fotografia biznesowa

Sesja wizerunkowa

Sesja wizerunkowa pracowników firmy, prezesów, dyrektorów to istotny element w promocji mający wpływ na wizerunek całego przedsiębiorstwa poprzez ukazanie indywidualności. Zaprezentowanie potencjalnym klientom, kontrahentom tego jak prezentuje się moja firma, moi pracownicy, to świadectwo jakości i profesjonalizmu przedsiębiorstwa możliwe do zaprezentowania w Internecie. Widzę na przestrzeni kilku ostatnich lat jak bardzo zwiększył się popyt na sesje wizerunkowe zarówno te wykonywane dla firm jak również indywidualnie. Moc fotografii w biznesie jest tak silna jak nigdy wcześniej. Fotografia w biznesie to narzędzie, dzięki któremu możemy sprzedać nasz produkt, przedstawić usługę czy zaprezentować firmę. Fotografia to łącznik między przedsiębiorcą a jego klientem.

Jeśli zastawiasz się w jaki sposób najlepiej wykorzystać zdjęcia wykonane w twojej firmie to z przyjemnością przeanalizuję obecność Twojej firmy w internecie i doradzę jakie zastosowanie zdjęć przyniesie najlepsze korzyści.

Sesja wizerunkowa Wrocław

Główne trendy w fotografii biznesowej

Trendy w fotografii biznesowej to rzecz absolutnie interesująca, zarówno dla mnie jako fotografa jak i z pewnością dla ogromnego grona przedsiębiorców. A to za spraw niesamowicie szybkiego rozwoju tej dziedziny jaką jest fotografia biznesowa. A co należy do głównych trendów w fotografii biznesowej:

  1. Fotografie lifestyle i „candid” – czyli fotografia niepozowana
  2. Fotografie produktów w oryginalny i niebanalny sposób – jednym z najlepszych przedstawicieli niebanalnej fotografii produktowej w Polsce jest z pewnością Formedia z Łodzi. Polecam zapoznać się z ich pracami!
  3. Zdjęcia 360 stopni i wirtualnej rzeczywistości.
  4. Fotografie z drona.
  5. Minimalistyczny i estetyczny design – szczególnie w sesjach dla firm, zdjęciach nieruchomości
  6. Fotografie „Flat lay”
  7. Zdjęcia „BTS” (behind the scenes) i „Making of” – bo odbiorcy uwielbiają zdjęcia z garderoby, z planu, „zza kulis”, daje to poczucie jakby uczestniczyli w tworzeniu wydarzenia.

Jaką rolę odgrywa fotografia biznesowa w budowaniu wizerunku firmy?

Fotografia biznesowa odgrywa kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy. A oto kilka powodów:

  1. Wspomaga przekazanie historii i wartości firmy – tutaj trzeba zastanowić się nad rolą czasu, bo za 5-8 lat jaki ślad w mediach pozostanie z konferencji (notka tekstowa?), tak buduje się w świadomości klienta/odbiorcy historię firmy/marki – fotografiami, reportażem z wydarzenia. 
  2. Pozwala pokazać produkty i usługi w atrakcyjny i profesjonalny sposób – kolejny raz to napiszę, to obraz sprzedaje nie tekst. Bo bez obrazu, sam tekst nie sprzeda produktu.
  3. Udziela informacji o kulturze i atmosferze w firmie.
  4. Wzmacnia lojalność i zaufanie klientów – jakże to istotne wiedzieć z kim się rozmawia przez telefon, a wystarczy sesja wizerunkowa.
  5. Pozwala na budowanie relacji z klientami – idealnie łączy się ten punk z poprzednim nr 4. I tutaj kolejne ważne pytanie – jak często to relacje z klientem mają wpływ na biznes?!
  6. Poprawia wizerunek firmy w mediach społecznościowych i w internecie.
  7. Wprowadza elementy emocjonalne do komunikacji z klientami – punkt 4+ 5+7 mają realne przełożenie na dochody firmy i pomyśleć, że fotografia biznesowa może być znacząco pomocna w tym procesie.
  8. Pozwala na identyfikację wizualną i budowanie marki – to jest temat niebywale istotny, ale budowanie marki i identyfikacja wizualna firmy to temat na osobny wpis. Ale pozwolę sobie zakończyć go pytaniem, czy budowanie marki możliwe jest bez zdjęć?

Fotografia jest więc niezbędnym narzędziem dla każdej firmy, która chce zbudować i utrzymać silny wizerunek w świecie biznesu. Jeśli interesują Cię moje przykładowe realizacje fotografii w biznesie to zapraszam do kliknięcia w link, zapraszam również do kontaktu jeśli masz jakieś pytania.

Kontakt